Komandos ugdymo ateitis: technologijos ir sužaidybinimas

Paskelbė Esther Daniel 2019-04-01

Per pastarąjį dešimtmetį sparčiai išpopuliarėjęs mokymasis per žaidimą (angl. EnterTraining) arba sužaidybinimas (angl. Gamification) siūlo tai, ko tradiciniai metodai dažnai nesuteikia. Pasak įvairių tyrimų, mokymasis per žaidimą skatina didesnį dalyvių įsitraukimą, labiau motyvuoja siekti rezultatų bei leidžia net dešimt kartų geriau įsisavinti informaciją, lyginant su įprastu klausymu ar skaitymu.

Kitaip tariant, žaidimo principų pritaikymas komandos ugdyme stipriai padidina mokymosi efektyvumą. Ir itin svarbią role čia vaidina technologijos, kuomet įprastą rašiklį ir popierių pakeičiame išmaniaisiais telefonais, planšetėmis ar netgi GPS sistemomis.

Technology in Team Building

Komandos ugdymo tendencijos

Drįstame teigti, jog 2019-aisias metais vienos iš patraukliausių ir efektyviausių komandos ugdymo veiklų bus paremtos bendradarbiavimą skatinančiais virtualios realybės (VR) žaidimais. Apskritai, VR sprendimai įgauna pagreitį tobulėjant ir pingant patiems įrenginiams, tačiau iki šiol rinkoje egzistavo tik žaidimai, skirti individualiam pramogavimui. Žaidimas The Infinite Loop išsprendžia klausimą, kaip įtraukti visą komandą į mokymosi procesą, sukurti didelį interaktyvumą ir skatinti itin aktyvią tarpusavio komunikaciją.

Kita tendencija, jog mokymų ir renginių dalyviai nori būti kažkuo nustebinti. Tokiais atvejais tinka aukštosiomis technologijomis grįsti, loginių galvosūkių kupini žaidimai, kaip Red Alert.

red alert

Ir šiais metai pabėgimo kambarių tematika vis dar išliks populiari ir, tikėtina, jog ir toliau bus naudojama komandos ugdymo srityje. Tokio pobūdžio veiklos leidžia dalyviams patekti į skirtingus pasaulius ir prisiimti išgalvotus vaidmenis, tuo pat metu tobulinant naudingus įgūdžius. Vienas iš pavyzdžių – Outbreak - Escape the Virus žaidimas, kviečiantis dalyvius išgelbėti pasaulį nuo mirtino viruso, įveikiant pabėgimo kambario stiliaus užduotis ir pasitelkiant technologijas.

outbreak

Endorfinų poveikis

Dalyvaujant veiklose, kurios stimuliuoja kūną bei protą, organizmas gamina endorfinus – neurotransmiterius, kurie prisideda prie laimės pojūčio ir didesnės motyvacijos, ypač pasiekus tikslą ar sėkmingai įvykdžius užduotį. Catalyst tinklo naujausia programa Escape the Maze yra specialiai sukurta taip, jog suteiktų komandoms iššūkį bei jį įveikus - apdovanotų. Tai leidžia išsiskirti endorfinams, sukelia pozityvius jausmus, bei skatina tolimesnį įsitraukimą, motyvaciją ir sėkmę.

escape the maze

Dažna problema, atsiskleidžianti su netinkamomis komandos formavimo programomis, yra įsitraukimo stoka, kuomet vienas ar daugiau komandos narių tampa pasyviais stebėtojais, bet ne dalyviais. Pasitelkiant žaidimus, išmanumą ir technologijas, visi dalyviai aktyviai įsitraukia, o endorfinai "užtikrina", jog motyvacija žaidimo eigoje tik didės.

Tiek siekiant pagyvinti renginių dalyvių įsitraukimą, tiek organizuojant komandos ugdymo užsiėmimą, patariama naudoti tokius klausimus ir iššūkius, kurie fokusuojasi į jūsų norimą mokymosi rezultatą. Endorfinų dėka, išmoktos pamokos ir įgyta informacija bus gerokai lengviau įsisavinama.

Rizika ir atlygis

Rizikos ir atlygio principas paskatina dalyvius dar labiau pasistūmėti ir daugiau pasiekti. Visiems žinoma, kokią priklausomybę gali sukelti pokeris ir kiti azartiniai žaidimai, reikalaujantys tam tikros rizikos – savybės, kurią, siekiant įtraukti dalyvius, galima panaudoti komandos ugdymo užduotyse.

Žaidime Quickfire komandos "rizikuoja" žaidimo valiuta, tam, jog sudalyvautų iššūkyje, kurį įveikus, gaunamas atlygis – dar daugiau valiutos investavimui. Tai sukuria pasikartojantį rizikos ir atlygio ciklą, kuris padeda efektyviau įsisavinti svarbius įgūdžius be monotonijos ar nuobodulio. Sveikas balansas tarp pramogos ir edukacijos yra tai, kas komandos ugdymą padaro itin efektyviu ir naudingu.

quickfire soccer

Grįžtamasis ryšys ir galimybė tobulėti

Mokymasis per žaidimą yra puikus būdas komandai gauti nuolatinį, tiesioginį grįžtamąjį ryšį. Ankstesniais laikais komandoms tekdavo laukti iki kokios nors veiklos pabaigos, jog sužinotų, kaip joms sekėsi. Catalyst Global sukurtose, technologijomis paremtose programose dalyvių rezultatai ir kitos aktuali informacija pateikiama realiu laiku. Tiek žaidimų moderatorius, tiek kitos komandos nuolatos reflektuoja apie pasiektą progresą arba situaciją galima patogiai stebėti rezultatų lentoje.

Tyrimai rodo, jog galimybė gauti grįžtamąjį ryšį, iškart pritaikyti naujus įgūdžius bei pagerinti savo veiklą yra svarbus pasitenkinimo ir geros savijautos aspektas. Turėdami tai omenyje, Catalyst pritaiko šį metodą savo technologijomis paremtose programose, ypač Go Engage žaidimuose.


Apibendrinant, žaidimo principų ir technologijų pritaikymas komandos ugdyme ženkliai pagerina dalyvių įsitraukimą, motyvaciją ir informacijos įsisavinimą. Tai sukuria prielaidas tiek efektyvesniam mokymosi procesui, tiek geresniems rezultatams pasiekti.

Esther Daniel

„Catalyst Global“ partnerių įtraukimo strategijų vadovė

Organizacinio veiksmingumo užtikrinimas per tinklo partnerių įtraukimo strategijas.

Visi straipsniai

Rekomenduojame paskaityti