b1g1 study tour

Kambodžoje vyko „B1G1“ iniciatyvos „Study Tour 2017“

Paskelbta 2017-01-19

Perskaitykite Jo Hall patirtį apie „B1G1“ mokymosi ekskursiją Kambodžoje, kad įsitikintumėte neįtikėtinu „Catalyst Global“ partnerių daromu poveikiu.

Ar žinojote, kad kiekvieną kartą, kai kas nors dalyvauja „Catalyst Global“ komandos formavimo programoje bet kurioje pasaulio vietoje, mes tam dalyviui pateikiame „B1G1“ projektą? Iki šiol šios iniciatyvos dėka mes turėjome poveikį 368,507 projektams visame pasaulyje! Be to, šių metų gruodžio 12 d. 42 „Catalyst Global“ tinklo partneriai iš 50 šalių dalyvavo pirmose pasaulyje „Go Team“ lobių paieškose, kurių metu gautos pajamos turėjo įtakos „B1G1“ projektams. 2017 m. sausio 15 - 20 „Team Up Events New Zealand“ dirbanti Joanna Hall atstovavo „Catalyst Global“ tinklą ir lankėsi keliuose projektuose Kambodžoje (jie buvo įtraukti į „B1G1 mokymosi ekskursiją).

2017 m. sausio 19 d., ketvirtadienis

Šį rytą keliausime į „nežinomą“ vietovę (mūsų autobusas bus užtemdytas!), kad susipažintume su keletu mergaičių, kurioms kyla grėsmė tapti prekybos vaikais aukomis. „Free to Shine“, viena iš „B1G1“ remiamų ne pelno siekiančių organizacijų, organizuoja įvairius projektus, kuriuose daugiausia dėmesio skiriama prekybos vaikais prevencijai. Jo pasakojimas:

Šiandien man buvo labai sunku. Dalyvaujant „Free to Shine“ susitikime su mergaitėmis, kurioms kyla prekybos žmonėmis pavojus, man buvo sunku išgirsti pasakojimus apie tai, kas atsitiko tokioms jaunoms ir pažeidžiamoms merginoms.
Tačiau taip pat buvo įdomu sužinoti, jog mergaitės supranta, kas gali nutikti. Mane tai įkvėpė čia dar kada nors sugrįžti ir įsitraukti į socialinį darbą, kuris padėtų tokiose situacijose atsidūrusioms kaimo mergaitėms.
Pokalbis su mergaitėmis buvo glostantis širdį - jos tokios malonios. Susitikau su merginomis, kurios nori būti advokatėmis, teisėjomis, buhalterėmis, policininkėmis ir mokytojomis!

Po pietų mes lankėmės mokykloje, kuri dalyvauja „Child's Dream“ projekte. Čia moksleiviams suteikiamos stipendijos, kad jie galėtų lankyti mokyklą. Vėlgi, klausantis moksleivių istorijų, dalyvaujant dirbtuvėse ir su jais tiesiog kalbant, buvo nuostabu matyti jų užsidegimą ir motyvaciją.

Šiąnakt buvo mūsų atsisveikinimo vakarienė. Liūdna, nes žinome, kad kelionė artėja į pabaigą, tačiau ji buvo įkvepianti. Buvo smagu šioje kelionėje susipažinti su žmonėmis, o mūsų bendra patirtis tikrai buvo ypatinga. Tai, ką mes išvydome, kartais buvo labai sunku suprasti. Tai mane paskatino vertinti ir būti dėkingai už tai, ką mes turime savo namuose.

Kambodža yra tikrai puiki vieta. Žmonės yra šalis. Ir, kaip sako vietos gyventojai, aš turiu „šilumos kupiną širdį“. Šią šilumą noriu pasiimti kartu su savimi ir pasidalinti įkvepiančiomis istorijomis iš šios kelionės, ir padaryti tai, ką galiu padaryti, kad pasaulis taptų lygių galimybių ir laisvės visiems vieta.

2017 m. sausio 18 d., trečiadienis

Šiandien grupė aplankė vietos mokyklą, kad prie „Playground Building“ projekto prisidėtų kartu su „B1G1“ projektu „Child's Dream. Jo pasakojimas apie šią dieną...

b1g1 study tour cambodia
Šiandien mes atsikėlėme labai anksti ir patraukėme kaimelio link su „B1G1“ labdaros projektu – „Child’s Dream“. Kartu mes sukonstravome vaikų žaidimų aikštelę. Tai buvo nepakartojama patirtis. O aš supratau, kad galiu daug geriau kasti duobes ir betonuoti, nei maniau, kad sugebėsiu. Keista, tačiau betonavimas man pasirodė atpalaiduojantis! Visa mokykla taip pat įsitraukė, o vaikai atliko daugybę dažymo ir dekoravimo darbų. Puikus ir smagus bendradarbiavimas!

Mes kartu su vaikais nuostabiai papietavome medžių paunksmėje. Domina, ką jie valgė? Bananų lapuose įdarytus ryžius ir žuvį. Tai tikrai sveikas maistas!
Vėliau, kalbėdamiesi su mokyklos direktoriumi, mes išgirdome, kad žaidimų aikštelė yra puikus stimulas paskatinti vaikus lankyti mokyklą. Ji taip pat skatina moksleivius atvykti anksčiau! Tai taip pat turi papildomos naudos stiprinant mokyklos vertę tėvų akyse.

Tą popietę mes dalyvavome moksleivių anglų kalbos pamokose. Aš suvokiau, kad entuziazmas mane nugalėjo ir aš dainavau abėcėlę visu balsu. Kadangi aš iš prigimties nemėgstu viešai dainuoti, man tai buvo mane iš vidaus stiprinanti patirtis. Ir tai tikrai turėjo puikų efektą. Mano vardas labai paprastas, J-O J-O J-O, todėl nė vienas vaikas nepaliko klasės nežinodamas mano vardo!

Mes atlikome keletą populiarios ikimokyklinės dainos „Heads shoulders knees and toes“ improvizacijų. Buvo beprotiškai smagu! Vaikai buvo be galo laimingi mokydamiesi ir bandydami dainuoti. Žaisti su jais buvo tikras džiaugsmas.
Pasibaigus pamokoms, mes atsisveikinome ir vėl susėdome į autobusą. Mūsų laukė ilga kelionė atgal į mūsų viešbutį. Tą naktį restorane kiekvienas asmuo dalijosi savo istorijomis apie savo asmeninę patirtį su vaikais. „Study Tour“ grupę sudaro labai daug atsidavusių žmonių. Aš užmezgiau daug neįtikėtinų ryšių. Ir, kaip visada, kambodžietiškas maistas buvo kaip visada skanus..
Laikas miegoti! Rytoj laukia dar viena įtempta diena…

2017 m. sausio 17 d., antradienis

Šiandien grupė aplankė 3 organizacijas. Pirmoji jų – „Trailblazer“. Čia atvykome, norėdami sužinoti apie smėlio - vandens filtrų bei grybų auginimo produkcijos ir platinimo galią. Taip pat apsilankėme „Sala Bai“, kuri vykdo kokybiško apgyvendinimo mokymo programą, ir „Phare“ - scenos menų mokyklą. Žemiau pateikiamas Jo pasakojimas...

b1g1 study tour cambodia
Šį rytą mes apsilankėme „Trailblazer Foundation“. Čia mes sužinojome apie smėlio - vandens filtrus ir jų platinimą. Jų vandens filtrai ir siurbliai yra nuostabūs. Kaimo gyventojai įsigyja filtrus, o tai tuo pačiu skatina nuosavybę į produktą ir jo nuolatinę priežiūrą. Už filtrų slypintis paprastas mokslas yra fantastiškas. Aš net neįsivaizdavau, kad švaraus vandens gamybai gali būti naudojamas smėlis ir žvyras. Kaimo žmonės lengvai perpranta filtrus, todėl juos patys sutaiso, jei reikia. Kadangi technologija nėra sudėtinga, su nuosavybės ir priežiūros kliūtimis susiduriama retai.

Mes taip pat apsilankėme jų sėklų testavimo daržuose, kur jie testuoja, kaip daržovės reaguoja į aplinką, siekiant atrinkti augalus, kurie taps ūkininkų pajamų šaltiniu.

„Sala Bai“, svetingumo mokymo mokykla, buvo sekanti mūsų stotelė. Ją įkūrė Prancūzijos NVO. Šiuo metu čia mokosi 108 studentai, kurie čia siekia įgyti aukšto lygio maisto ruošimo, namų ūkio, grožio terapijos ir vadovavimo įgūdžių. Mums buvo patiekti skanūs pietūs. O mes tiesiogiai galėjome stebėti studentų entuziazmą mokytis.

Kaip žmogui, kuris užaugo šokdamas ir atlikdamas įvairius kūrinius, „Phare“, kūrybiškumo ir scenos menų fondas, man buvo tikrai ypatingas. Aš tikrai vertinu meną ir kūrybinę išraišką. Kaip viena iš „B1G1“ „Study Tour“ dalyvių, Lindy išsireiškė: „Saviraiška yra dalis to, kas mus daro žmonėmis“.

Prieš renginį mes turėjome galimybę stebėti, kaip komanda repetuoja, ir susitikti su atlikėjais. Man buvo labai malonu, kad prie mano stalo, priešais mane, sėdėjo vienintelė atlikėja moteris. Jai 26 metai. Ji beveik mano amžiaus. Daug pasidalinome apie savo pomėgius, šeimą ir draugus. Aš jaučiausi ypatingai, nes galėjau praleisti daug laiko su Srey Leak ir daugiau sužinoti apie jos gyvenimą bei siekius.

Pats pasirodymas buvo nuostabus. Jie yra nuostabūs atlikėjai ir menininkai, o istorija buvo jaudinanti.

Ankstyvą rytojaus rytą autobusu keliausime į kaimelį su „Child's Dream“ programa statyti vaikų žaidimų aikštelės. Nekantriai laukiu, kad galėčiau su jais visais pabendrauti!

2017 m. sausio 16 d., pirmadienis

Žmogiškojo potencialo išlaisvinimas dviračių pagalba

Šiandien „B1G1“ „Study Tour“ grupė aplankė „This Life Cambodia“, vieną iš „B1G1“ ne pelno siekiančių partnerių. Jie glaudžiai bendradarbiauja su bendruomenėmis, kad išspręstu įvairias problemas ir sukurtų šviesesnę ateitį visiems. Mums buvo pristatytos jų vykdomos įvairios programos. Viena jų vadinasi „Pedalling out of Poverty“. O dar geriau yra tai, kad šiandien Jo ir visa mokymosi ekskursijoje dalyvaujanti grupė pristatė virš 20 dviračių vienai iš bendruomenių! Perskaitykite Jo pasakojimą!

Mane pažadino gaidžių giedojimas ir aš patraukiau aplankyti 3 šventyklų – „Ta Prohm“, „Phnom Bakheng“ ir „Bayon“. Mano mėgstamiausia yra „Ta Prohm“. Jos statybos prasidėjo 1186 m. Tai unikali sinergija tarp žmogaus sukurto meno ir tikrų džiunglių. Tikrai verta aplankyti!

b1g1 study tour cambodiaPo pietų dviračiais važinėjomės po kaimo apylinkes. Man tai labai patiko. Užuot susigrūdus į turistų ir kitų žmonių pilną autobusą ir švilpus keliu, aš pajutau labai stiprų ryšį su mane supančia aplinka. Namai, šeimos, gyvūnai, gyvenantys savo kasdienį gyvenimą - tai yra visiška priešingybė mano gyvenimui! Tuomet gavome tikrą adrenalino dozę, nes reikėjo konkuruoti dėl vietos kelyje su visais iš eilės - nuo mopedų iki masyvių sunkvežimių. Tai jaudina!

Netrukus atvykome į vietos mokyklą, į kurią susirinko mokytojai, tėvai ir vaikai, kad paliudytų dviračių perdavimą 50 vaikų, kurie tuo metu buvo tranzo būsenoje. Sudalyvavus „Go Give“ ir nesuskaičiuojamoje „Catalyst Global“ komandos formavimo programų galybėje Naujojoje Zelandijoje, kurios turi poveikį šiam projektui, buvo neįtikėtina visa tai pamatyti gyvai.

Kol vyko susitikimas tarp mokyklos direktoriaus ir patariamosios tarybos (kuri, atrodo, yra lygiavertė PTA, ir kurioje balsą turi kaimų seniūnai), aš išėjau į lauką pažiūrėti, kaip vaikai treniruojasi žaisti futbolą. Kadangi buvau visiškai viena, netrukus maža mergaitė drąsiai prisiartino prie manęs su spindinčia šypsena ir ištarė: „Labas, koks tavo vardas!“ Mes sėdėjome ir kalbėjomės apie jos brolius ir seseris. Taip pat pasisakėme apie savo mėgstamiausias spalvas, maistą ir gyvūnus. Šie malonūs apsikeitimai informacija, kurie galėjo būti jos sąmoningas pasirinkimas pasipraktikuoti savo anglų kalbos žinias, man parodė šių žmonių, su kuriais man jau teko susidurti šioje kelionėje, draugišką ir atvirą būdą.

Po pietų apsilankėme „This Life Cambodia“ biuruose. Tai organizacija, kuri atsakinga už dviračių projektą. Mes sužinojome daugiau apie jų kitus projektus, jų mokslinius tyrimus ir jų požiūrį į paramą bendruomenės plėtrai. Jų misija yra remti vietos bendruomenes, šeimas ir organizacijas, o ne spręsti problemos simptomus.

Tą vakarą mus vakariene pavaišino „Marum“, vietos restoranas, kuriame dirba mokytojai ir studentai. Jie buvo apmokyti svetingumo įgūdžių kitame „B1G1“ remiamame projekte. Mano skrandis mane paskatins aukoti šiai ne pelno siekiančiai organizacijai, nes maistas buvo labai skanus!

Nuėjau miegoti jausdama pilnatvę širdyje ir pilnu skrandžiu! Laukiu, ką naujo atneš rytojus, kai vyksime į cirką!

2017 m. sausio 15 d., sekmadienis

Sveiki visi! Su jumis sveikinasi Jo, „Catalyst Global New Zealand“ partnerė iš įmonės „Team Up Events“! Šiandien, nors ir kovojau su didžiuliu nuovargiu, nenorėjau praleisti nė akimirkos būdama čia, tad išėjau tyrinėti apylinkių. Nepaisant karščio, aš paragavau kario, susipažinau su vietiniu „tuk tuk“ transportu ir smagiai derėjausi su vietiniais. Mane nustebino tiek daug prabangių viešbučių, kurie prieštaringai stovi tarp gausybės šiukšlių gatvėse, benamių gyvūnų ir elgetų. Kontrastas pritrenkiantis. Akivaizdu, kad gaidys, kurį aš visą dieną girdėjau giedantį, yra vienas iš daugelio, kurie yra laikomi už viešbučio ribų ir auginami, kad dalyvautų čia itin populiariose gaidžių peštynėse. Mane taip pat apstulbino 2 Siamo krokodilai viešbučio tvenkinyje, kuriuos erzino didžiulis koi karpis.

Šiąnakt dalyvavau sutikimo vakarienėje. Ji iš tiesų buvo nuostabi! Ten buvo tiek daug žmonių, ir visi su neįtikėtinomis istorijomis. Aš tikiuosi užmegzti ryšius su kiekvienu iš jų šioje ką tik prasidėjusioje kelionėje.
Po įkvepiančios, tačiau ir akis atveriančios dienos, aš be žodžių įšliaužiau į lovą ir suvokiau, kokia ši kelionė man bus svarbi. Aš taip pat jaučiausi labai dėkinga galinti būti jos dalimi ir reprezentuoti visus „Catalyst Global“ komandos formavimo tinklo narius.

Aš šiek tiek nervinuosi dėl to, kaip prasidės rytojus, bet ir laukiu su nekantrumu. Mes dieną pradėsime lankydamiesi šventyklose. Tuomet pajudėsime link vietos kaimelio, kur dalyvausime „B1G1“ projekte „Free to Shine“ ir pristatysime dviračius vaikams... Geriau šiek tiek pamiegočiau. Visiems labos nakties!