Flat Out Pyramid

Aktyvuokite savo organizacijos kultūrą

Paskelbė Guy Baker 2023-12-01

Įmonės kultūra reiškia bendras vertybes, įsitikinimus, požiūrius ir praktikas, duodančias kryptį organizacijos elgesiui. Ji apima viską – nuo įmonės misijos ir vizijos iki bendravimo stiliaus, sprendimų priėmimo procesų ir darbuotojų sąveikos. Stipri įmonės kultūra gali padėti ugdyti darbuotojų vienybės ir tikslo jausmą, o silpna ar toksiška kultūra gali lemti žemą moralę, didelę kaitą ir prastus rezultatus.

Simonas Sinekas mano, kad įmonės kultūra sujungia pagrindines vertybes ir elgesį. Nors daugelis įmonių gerai apsibrėžia savo pagrindines vertybes, joms dažnai sunku jas įgyvendinti savo veiksmuose. Asmenų elgesys įmonėje turėtų natūraliai kilti iš pagrindinių vertybių. Todėl norimą elgesį galima paveikti tik netiesiogiai. Darbuotojai gali parodyti norimą elgesį tik tada, kai iš esmės susitapatina su pagrindinėmis vertybėmis. Kitaip tariant, įmonės kultūra turėtų būti pritaikyta žmonėms, o ne atvirkščiai.

Aiškios įmonės kultūros svarba

Labai svarbu turėti aiškią įmonės kultūrą. Tai padeda apibrėžti vertybes, įsitikinimus ir elgesį, kurių tikimasi iš darbuotojų. Gerai apibrėžta įmonės kultūra gali padidinti darbuotojų pasitenkinimą, geresnį komandinį darbą ir pagerinti produktyvumą. Tai taip pat padeda pritraukti ir išlaikyti geriausius talentus, nes darbuotojai labiau norės likti įmonėje, kuri atitinka jų vertybes ir įsitikinimus. Todėl įmonės turi investuoti laiką ir pastangas stiprios verslo kultūros kūrimui ir palaikymui.

Aiški įmonės kultūra yra labai svarbi bet kuriai organizacijai. Kai įmonės kultūra yra užfiksuota pagrindinėse vertybėse ir norimame elgesyje, tampa lengviau duoti kryptį ir koreguoti netinkamą elgesį. Pagrindinės vertybės turi būti suformuluotos taip, kad būtų išvengta neaiškumų dėl pageidaujamo elgesio.

Pavyzdžiui, „sąžiningumas“ gali būti neaiški pagrindinė vertybė, bet „visada sakyti tiesą“ yra. Taip iš karto paaiškėja, kokio elgesio tikimasi iš darbuotojų. Panašiai „kokybė“ gali būti neaiški pagrindinė vertybė, bet „siekimas visada užtikrinti geriausią kokybę“ yra.

Kai įmonės kultūra yra aiški visiems, tai veda į natūralų atrankos procesą. Pavyzdžiui, jei tikimasi, kad kiekvienas darbuotojas iš karto atsakys į el. laiškus, net ir savaitgalį, visi, kuriems tai nepatinka, automatiškai iškris. Tokiu būdu organizacija gali išlaikyti darbuotojus, kurie geriausiai atitinka jos kultūrą, todėl situacija bus naudinga visiems.

Corporate Culture

Ženklai, kad įmonės kultūra yra toksiška

Nustatyti toksišką įmonės kultūrą gali būti sudėtinga, tačiau reikia atkreipti dėmesį į tris pagrindinius signalus. Tai yra: didelė darbuotojų kaita, skaidrumo stoka priimant sprendimus ir bendras darbuotojų negatyvumo ar nepasitikėjimo jausmas. Jei pastebėsite bet kurį iš šių požymių savo darbo vietoje, gali būti, kad laikas spręsti pagrindines problemas ir kurti sveikesnę ir pozityvesnę darbo aplinką.

Labai svarbu įvertinti, ar jūsų organizacija turi aiškią įmonės kultūrą. Būtina atkreipti dėmesį į šiuos signalus:

1. Didelė darbuotojų kaita:

Nepriklausomai nuo jūsų pastangų, gali nepavykti išlaikyti darbuotojų organizacijoje ilgesnį laiką. Tyrimai rodo, kad kas penktas darbuotojas atsistatydina dėl įmonės kultūros. Tai rodo, kad gali būti daugybė kitų atsistatydinimo priežasčių. Tačiau reikšmingas darbuotojų kaitos padidėjimas gali reikšti esmines įmonės kultūros problemas, kurias reikia spręsti.

2. Mažai entuziazmo:

Pažvelkite į savo kolegas. Ar jie mėgaujasi savo darbu, ar atrodo, kad sėdi odontologo laukiamajame? Neigiama atmosfera gali pakenkti pasitenkinimui darbu ir produktyvumui. Todėl labai svarbu sukurti teigiamą darbo aplinką, kurioje darbuotojai jaustųsi vertinami ir laimingi.

3. Baimė suklysti:

Klaidos yra natūrali darbo dalis. Tačiau darydami tokias klaidas darbuotojai gali patirti įvairaus lygio baimę. Ar jie žino, kad gali pasitaikyti klaidų, ar neproporcingai bijo galimos klaidos pasekmių? Jei pastarasis variantas – laikas imtis veiksmų siekiant integruoti psichologinį saugumą į įmonės kultūrą.

one voice

Trys sveikos įmonės kultūros požymiai

Svarbu atpažinti sveikos įmonės kultūros požymius. Čia yra trys rodikliai, į kuriuos reikia atkreipti dėmesį:

1. Skatinamas humoras

Kai yra vietos humorui, net ir rimtoje darbo aplinkoje, tai geras ženklas, kad įmonės kultūra yra teigiama ir palanki.

2. Bendros vertybės ir elgsena

Stipri įmonės kultūra remiasi bendromis vertybėmis ir elgesiu. Jei jaučiatės, jog esate tarsi šeimos dalimi, kur kiekvienas turi savo asmenybę, tačiau tuo pačiu jaučiamas didelis bendrumas, tai geras ženklas. Tai taip pat svarbu atsiminti samdant naujus darbuotojus.

3. Palaikanti aplinka

Gerą kultūrą turinti įmonė yra ta, kurioje darbuotojai palaiko vieni kitus ir džiaugiasi sėkme. Kai kiekvienas yra įsitraukęs į įmonės sėkmę, natūraliai atsiranda ryšys.

Corporate Culture

Kaip pagerinti įmonės kultūrą?

Apsvarstykite šiuos tris veiksmus, kad nustatytumėte, kaip galima patobulinti jūsų įmonės kultūrą:

1 žingnis: Ar yra aiškios pagrindinės vertybės?

Ar jūsų pagrindinės vertybės yra aiškiai apibrėžtos, nenaudojant nekonkrečių terminų, tokių kaip „sąžiningumas“ ar „kokybė“?

2 žingsnis: Ar aišku, kokio elgesio norima?

Ar taip pat aišku, kokio elgesio tikimasi iš darbuotojų, kad būtų laikomasi šių pagrindinių vertybių?

3 žingsnis: Ar toks elgesys naudojamas kaip matavimo priemonė?

Ir atminkite, kad lyderių elgesys taip pat yra būdingas vertybių sklaidai ir palaikymui visame versle. Ar norimas elgesys aktyviai valdomas? Kartais į gerai dirbančius darbuotojus nekreipiama dėmesio, jei jų elgesys neatitinka pagrindinių vertybių. Šis atskaitomybės trūkumas neskatina kitų rodyti norimo elgesio. Todėl svarbu turėti aiškią politiką ir naudoti norimą elgesį kaip aktyvią matavimo priemonę.

Įmonės kultūros tobulinimas pasitelkiant komandos formavimą

Komandos formavimo veikla yra puikus būdas ištirti organizacijos vertybes, nesvarbu, ar jas apibrėžiate pirmą kartą, peržiūrite iš naujo, ar ieškote kaip perteikti darbuotojams. Štai keli Catalyst Team Building Network pasiūlymai:

One Voice – Dalyviai pajunta džiaugsmą ir pakylėjimą dainuodami kartu.

Kalbėk aiškiai ir atvirai – Kiekvienas gauna progą išreikšti savo nuomonę apie įmonės vertybes ramioje aplinkoje.

Piramidės – Komandos bendradarbiauja kurdamos 3D dalis, kurios susijungia ir sudaro milžinišką piramidę.

Hands On – Vien su dažais ir savo delnais dalyviai kuria naują įmonės logotipą.

Lyderystės istorijos – Eksperimentuodami su įvairias lyderystės stiliais, dalyviai aiškinasi, kaip įmonės kultūra prasideda nuo vadovų.

Time to Talk – Greito tempo spontaniški pokalbiai, išklausant kiekvieną dalyvį.

Išvada

Taigi, nustatėme, kad stipri įmonės kultūra padidina produktyvumą, tvirtą prekės ženklo tapatybę, geresnį darbuotojų išlaikymą, geresnį komandos darbą ir laimingus, įsitraukusius darbuotojus. Skirkite laiko įvertinti, ar jūsų pagrindinės vertybės yra aiškios, koks elgesys yra pageidaujamas ir ar naudojate tokį elgesį kaip įvertinimo, matavimo priemonę. Apsvarstykite galimybę įtraukti komandos formavimo veiklą į savo strategiją, kad pagerintumėte įmonės kultūrą savo organizacijoje.


Guy Baker

„Catalyst Global“ direktorius

Guy įsivaizdavo komandos formavimo koncepcijų kūrimą ir plėtrą, o paskui siekė įtikinti pasaulį apie jo naudą.

Visi straipsniai

Rekomenduojame paskaityti