2017 m. birželis 6 d.

Stuart Harris teigia, kad gerai suplanuotos komandos formavimo veiklos ir įsitraukimas į jas turėtų būti įmonių išvykų pagrindu.

Planuotojai ir įmonės išvykose dalyvaujantys asmenys dažnai į šias veiklas žiūri kaip į dar vieną komandos susitikimą, kuris šiek tiek paįvairinamas tam tikromis premijomis, pavyzdžiui, gera vakariene ar golfo raundu. Tačiau tai yra puiki galimybė verslo kultūros kūrimui, nes komanda atitraukiama nuo kasdienės įtampos, siekiant toli nuo pažįstamos biuro aplinkos apsvarstyti platesnę organizaciją. Vis dėlto daugelis tokių įmonių išvykų nepavyksta ir neturi ilgalaikio poveikio. Kodėl? Kad išvykos būtų sėkmingos, jų apmąstymui ir planavimui reikia skirti pakankamai laiko, kurio dauguma organizacijų neturi. Įmonės išvykos struktūra yra tokia pat svarbi, kaip ir logistika: vieta, darbotvarkė ir pati kelionė, siekiant užtikrinti, kad darbuotojai būtų užimti visą dieną, o dar svarbiau – užsiimtų vieni su kitais.

Kodėl svarbus darbuotojo dalyvavimas?

Programa ir dienotvarkė - tai būdas atkreipti savo darbuotojų dėmesį ir išlaikyti jų įsitraukimą į veiklas įmonės išvykos metu. Svarbu turėti paruoštą dienos planą, nes tai skatina rezultatus. Pagalvokite apie tai, ko norėtumėte pasiekti, kokius elgesio modelius vystyti ar kokias kryptis norėtumėte keisti, ir įsitikinkite, kad šie tikslai būtų numatyti iš anksto. Mūsų patirtis rodo, kad nors daugelis ir renkasi laisvą dieną su plačiomis diskusijų temomis, tai dažniausiai nepriveda prie produktyvių pokalbių. Gerai suplanuota darbotvarkė yra kur kas efektyvesnė, ją papildant aiškiais kiekvienos veiklos rezultatų tikslais. Visi dalyviai turėtų lengvai suprasti, kaip jų diskusijos padės organizacijai siekti savo pagrindinių tikslų. Siekiant paskatinti darbuotojų įsitraukimą į įmonės išvyką, aukščiausio rango vadovų pagalba ir dalyvavimas gali arba padėti, arba tapti darbuotojų nedalyvavimo priežastimi. Kadangi aukštesnes pareigas užimantys komandos nariai yra labai įtakingi įmonėje, jie gali būti naudojami siekiant kitus motyvuoti dalyvauti išvykoje ir skatinti didesnės svarbos jausmą. Jei darbuotojai yra aktyviai įsitraukę, pagrindinės idėjos ir aptarti dalykai dažniau išliks atmintyje jiems sugrįžus į darbo vietą. [rl1] 

Kaip sudominti darbuotus išvykus į kitą vietą?

Svečius užimančių instruktorių ar motyvuojančių pranešėjų samdymas yra puikus būdas įkvėpti diskusijoms, o įmonės išvyką atskirti nuo įprastų susirinkimų. Tačiau turite įsitikinti, kad šie samdomi specialistai tinka jūsų komandai, o nėra tik prekinio ženklo atstovai. Svarbiausio jūsų išvykos tikslo ar siekio aptarimas su pranešėjais jiems taip pat leidžia atitinkamai pritaikyti pristatymą, todėl jie gali viršyti jūsų lūkesčius. Platesnis įdomių (ar netradicinių) įsitraukimo į bendrą veiklą būdų asortimentas yra svarbus ne biure dirbančios komandos sėkmės veiksnys. Neatmeskite smagių komandos formavimo veiklų idėjų, ypač jei dalyviai greičiausiai sėdės ilguose susirinkimuose. Energijos pakėlimo, interaktyvių „atsijungimo“ seansų ar kitų neįprastų papildomų veiklų pridėjimas prie programos gali padėti sutrumpinti dieną ir skatinti motyvaciją (pavyzdžiui, muzikinės „ledų pralaužimo“ programos, konkursai ar net visi turnyrai). Didesnėse organizacijose tai naudinga, norint paskatinti bendravimą tarp komandos narių, kurie paprastai nebendrauja. Tokio išorės pagalbininko, kaip „Team Building Asia“, pasitelkimas dienos suplanavimui ir jos pravedimui gali būti naudingas įmonės išvykai. Jie gali laisvai ir be jokių išankstinių nuostatų apie komandos dinamiką įvertinti ir išstudijuoti procesą. Idealiu atveju jie taps planavimo proceso dalimi, kad galėtų susipažinti su verslu ir jo tikslais, bei užtikrinti efektyvią dieną. Siekiant užtikrinti, kad išvykos metu būtų taip pat dirbama produktyviai, svarbu sukurti aiškų planą, kuriame būtų numatyti sekantys žingsniai ir galimybės pasidalinti savo atsiliepimais apie praleistą laiką. Į vieną dokumentą surinkite bet kokias pastabas ir veiksmus, kad šie įrašai pasiektų visus dalyvius. Nepamirškite taip pat įvertinti įmonės išvykos, apžvelgiant sėkmes ir nesėkmes, taip pat nepamirštant patobulinimų kitam kartui.  

Pagrindiniai veiksniai

Sugaištas laikas ir įdėtos pastangos planuojant įdomią išvyką ir įtraukiant visus darbuotojus gali iš tikrųjų turėti labai daug įtakos dienos rezultatams. Sėkminga įmonės išvyka gali turėti daug didesnį poveikį organizacijai, sukuriant naujus bendravimo būdus ir teigiamai bei darniai keičiant komandos dinamiką. 

Stuart Harris yra „Catalyst Hong Kong & China“, „Team Building Asia“ steigėjas ir generalinis direktorius